May
28
2015

Start en tøjbutik på nettet

Hvis du går og drømmer om at starte en tøjbutik på nettet, så er der allerede en masser erfaringer på området, som du kan nyde godt af. Det er okay at kigge sine kommende kollegaer lidt i kortene.

Et eksempel til at følge

Et eksempel på en velfungerende tøjbutik på nettet er Neckwear. Neckwear er let at finde, fordi de har gjort deres hjemmearbejde med hensyn til søgemaskiner. De benytter sig ligeledes af de tre største sociale medier, Facebook, Twitter og instagram og den reklameværdi det kan føre med sig. Deres koncept er helt tydeligt, allerede navnet giver jo et ret godt hint om hvor vi er henne. Følg deres eksempel: Billederne på en hjemmeside skal da også sende klare og tydelige signaler. Varerne bør præsenteres med tilstrækkelig information om kvalitet, pris og størrelse. Hjemmesiden skal være let at navigere på, så kunderne føler sig trygge, og de gider godt at bruge siden.

Skab tryghed for dine kunder

Forretningsbetingelserne må naturligvis være i orden. Det er godt at benytte sig af kendte leverandører indenfor betaling og levering, hvilket giver yderligere tryghed for kunden, og så er der flere valgmuligheder for kunden. Endnu en tryghedsskabende feature på din hjemmeside bør være præsentationen af dit firma. Hvad vi også må minde om, er at det er vigtigt at benytte sig af et godt teknisk system til at håndtere lagerstyring, økonomi og leveringstider. Hvis det er muligt er det en fordel af have en dansk leverandør af dine produkter. Undgå at sprede dig ud på for stort et sortiment i starten, men fokuser hellere på at tydeliggøre dit brand.

En klassisk begynder fælde du bør undgå er, at bruge for mange ressourcer på hjemmesiden, frem for at synliggøre din forretning. For at komme ind på et marked kan det være en god ide at tilbyde ydelser dine konkurrenter ikke tilbyder, som for eksempel levering i hjemmet. Held og lykke med din tøjbutik på nettet!